The Texas Department of Motor Vehicles Board meeting originally scheduled for January 6, 2026, has been rescheduled to the next regularly scheduled meeting on February 12, 2026. At that meeting, the Board will consider rules related to identification requirements for vehicle registration transactions that were proposed in the December 5, 2025, Texas Register.
To ensure the training reflects the final proposed rules, the upcoming Registration ID Requirements training webinars scheduled for January 2026 have been canceled. As a result, new webinar sessions have been scheduled.
Please use the links below to register for the webinars:
- Registration ID Requirements Dealer Training on Feb 18, 2026, from 10:00 AM to 11:00 AM CST at:
- Registration ID Requirements Dealer Training on Feb 19, 2026, from 2:00 PM to 3:00 PM CST at:
- Registration ID Requirements Dealer Training (Spanish) on Feb 20, 2026, from 10:00 AM to 11:00 AM CST at:
- Registration ID Requirements Dealer Training on Feb 20, 2026, from 2:00 PM to 3:00 PM CST at:
- Registration ID Requirements Dealer Training on Feb 24, 2026, from 10:00 AM to 11:00 AM CST at:
- Registration ID Requirements Dealer Training on Feb 24, 2026, from 2:00 PM to 3:00 PM CST at:
After registering, you will receive a confirmation email containing information about joining the webinar.
We appreciate your patience and understanding as we take the time to provide the most up-to-date and reliable information possible.
Annette Quintero, Director Vehicle Titles and Registration Division Texas Department of Motor Vehicles
If you have any questions, please contact your local Texas Department of Motor Vehicles Regional Service Center.
La reunión de Consejo del Departamento de Vehículos de Motor de Texas, originalmente programada para el 6 de enero de 2026, ha sido reprogramada para la próxima reunión regular el 12 de febrero de 2026. En esa reunión, se considerarán las normas relacionadas con los requisitos de identificación para las transacciones de registro de vehículos que fueron propuestas en el Registro de Texas del 5 de diciembre de 2025.
Para garantizar que la capacitación refleje las normas finales propuestas, todos los seminarios web de capacitación sobre los Requisitos de Identificación para el Registro programados para enero de 2026 han sido cancelados. Como resultado, se han programado nuevas sesiones de seminarios web.
Por favor, regístrese utilizando los enlaces que se indican a continuación:
- Capacitación para Concesionarios sobre los Requisitos de Identificación para el Registro el 18 de febrero de 2026 de 10:00 a.m. - 11:00 a.m. CST:
- Capacitación para Concesionarios sobre los Requisitos de Identificación para el Registro el 19 de febrero de 2026 de 2:00 p.m. - 3:00 p.m. CST:
- Capacitación para Concesionarios sobre los Requisitos de Identificación para el Registro (en español) el 20 de febrero de 2026 de 10:00 a.m. - 11:00 a.m. CST:
- Capacitación para Concesionarios sobre los Requisitos de Identificación para el Registro el 20 de febrero de 2026 de 2:00 p.m. - 3:00 p.m. CST:
- Capacitación para Concesionarios sobre los Requisitos de Identificación para el Registro el 24 de febrero de 2026 de 10:00 a.m. - 11:00 a.m. CST:
- Capacitación para Concesionarios sobre los Requisitos de Identificación para el Registro el 24 de febrero de 2026 de 2:00 p.m. - 3:00 p.m. CST:
Después de registrarse, los participantes recibirán un correo electrónico de confirmación con instrucciones para unirse al seminario web.
Agradecemos su paciencia y comprensión mientras tomamos las medidas necesarias para proporcionar la información más actualizada y confiable posible.
Annette Quintero, Directora División de Títulos y Registro de Vehículos Departamento de Vehículos Motorizados de Texas
Si tiene alguna pregunta, comuníquese con su Centro Regional de Servicio local del Departamento de Vehículos Motorizados de Texas.
|